Christmas hos Erik:)

Det är inte över än men tänkte sammanfatta lite ändå.
Först å främst så fiska jag på morgonen, den traditionella Föne anglingen på Julaftons morron och där hade jag världens otur.
Jag klev upp på morgonen och packade det sista och kom iväg till kl 8 sen kom jag fram till Anton och hämtade honom.
När vi kommer fram till isen så börjar jag köra ut men det är lite tungt så vi åker igenom isen men det är inge djupt utan det är mer som ett kärr som jag kör ner i och står och slirar ett tag(Med fyrhjuling) sen så tar vi av vagnen och vänder den och jag kör fram och kommer upp och vi bestämmer att Danne ska ta den med sin fyrhjuling så jag hoppar av min och går dit och hjälper dom men det funkar inte för att själva fast sättaren på vagnen har frusit fast och går inte att få upp så vi tar av grejorna och går ut på isen och lämnar vagnen där.
Jag startar fyrhjulingen och börjar köra men då slirar den bara åt vänster och jag tänker "Va fan är det så halt" men då märker jag att vattnet och kärrdelarna har gjort så att det högra däcket har frusit fast så jag och Albert står där hur länge som helst och försöker fixa det men till slut får vi ringa "FADER".
När Pappa kommer dit så har han med sig en blåslampa och eldar bort isen på både vagnen och fyrhjulingen så allt funkar och vi säger hej då till pappa och börjar fiska..ÄNTLIGEN.

Vi sitter där och har trevligt och jag försöker hjälpa Danne med att köra fyrhjuling men det går inte alls. Sen är det dags för av färd utan en enda fisk men det gjorde inge för vi hade trevligt ändå, så vi packar alla grejor och ger alla ger sig iväg och jag och anton är dom sista på isen och när vi ska iväg då hade det VÄNSTRA jäkla däcket frusit fast men som tur var så hade Anton nå varm saft så vi smälte bort isen med det och gav oss iväg hemåt.

När jag kommer hem så tar jag det bara lungt och börjar inte ens göra i ordning håret innan alla är här och vi äter ett förbaskat gott julbord och Linus spöar mig på Tekken 6 " Visste att jag inte skulle lärt han att spela med Eddy" sen så blir det Kalle Anka och jag kommer på att jag inte ens har slagit in alla julklappar än så jag sätter mig klipper och donar i min ensamhet på rummet, sen så går jag ner och tittar lite på Kalle och restan av gänget men tröttnar eftersom att man sett det alla år det gått nästan så jag går upp och skriver lite blogg istället och nu snart så är det julklapps utdelning för nu tog just Kalle och gänget slut så nu måste jag dra, Får se sen vad man får för kul och antagligen kommer det upp här så GOD JUL så länge.

Tot siens så syns vi sen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0